Hoe je met jouw bedrijf efficiënter kunt gaan werken

Het liefst doen we allemaal heel veel met zo min mogelijks stress. Overzicht en orde hebben in een bedrijf is noodzakelijk. Je kan niet effectief werken als je geen orde hebt in je werk en taken. Je kan wel dingen gaan bedenken om te doen, maar als je geen overzicht hebt wie wat gaat doen en wanneer het af moet zijn blijft het chaos. In dit artikel word duidelijk gemaakt hoe je je bedrijf op een aantal punten kan verbeteren en hoe jou personeel efficiënter gaat werken.

Personeel aansturen

Om te beginnen starten we bij het personeel. Het aansturen van je personeel gaat het makkelijkst met behulp van een personeelsplanning. Met behulp van een planning is er een overzicht met wie van het personeel welke taak gaat doen. Ook word er duidelijk in die planning wanneer het af moet zijn. Zo is er geen verwarring en onduidelijkheid bij het personeel en bij de leidinggevende. Maar wat staat er in een personeelsplanning, en wat doet het precies? Een personeelsplanning is de balans van de beschikbaarheid en de behoefte van je personeel. Het doel van de planning is dat jou personeel het beste kan afstemmen op de klant.  

Een personeelsplanning bestaat uit 3 onderdelen; als eerst het onderdeel de SPP. Dat betekent strategische personeelsplanning. Bij dit onderdeel gaat het over het langere termijn tot 5 jaar. Hier worden dan de doelen opgesteld als voorbeeld waar ze dan willen staan. Dus word het toekomstbeeld bepaald. Als tweede heb je een tactische planning. Dat gaat over de consequenties die dit plan met zich meebrengt. Hier hoort het management team zich mee bezig te houden. Dit voor zowel personeel als klant. Als laatste onderdeel is de operationele planning. Daarbij moet je denken aan het ontwerpen en behouden van de planners. Dus er moet rekening gehouden worden met de klantvraag, regels en medewerkers. Om hier rekening mee te houden is de taak van de planner.  

Kosten besparen

Iets waar je je ook in kan verbeteren als bedrijf is de registratie van de uren. Je kan namelijk heel gemakkelijk kosten besparen door een digitale urenregistratie te nemen. Heel veel mensen vergeten goed hun uren bij te houden en ook in te leveren. Maar ook dit is nadelig voor het bedrijf. Als deze gemiste uren niet worden genoteerd betaalt de klant daar dan ook niet voor. Daarnaast kan het bedrijf ook veel kosten besparen door een digitale urenregistratie te nemen. Hoe werkt dat dan? Nou dat is heel makkelijk, omdat alles automatisch gaat scheelt dat uren bij de administratie. Dus dat zijn kosten die het bedrijf daarmee kan besparen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *